Від альтернативи до клубів
Інтерв’ю з гуртом “GODO”
Гурт ҐОДО заснований в 1998 році. Як з того часу змінювався склад гурту і ваша музика?
Враховуючи немалий вік гурту зміни у складі не назвеш жвавими. У нас змінився драмер, і ми залишились без другого гітариста і вокаліста, котрий переїхав зі своєю молодою родиною до Києва. Власне, це і стало, чи не єдиною причиною кардинальних змін у творчості ҐОДО. Від альтернативного саунду, з елементами ґранджу і філософськими текстами на тему межі життя і смерті, до танцювальної, частково клубної, музики з акцентом на потужний і швидкий ритм.
А як на вашу думку змінилася львівська альтернативна сцена за ці роки?
Що відразу впадає у око, так це велика кількість молодих гуртів, які виникають зі швидкістю геометричної прогресії. Так і повинно бути. Одні гурти зникають, інші народжуються, відбувається різнобічне бачення музики, як мистецтва і збагачення львівської сцени гуртами, на які необхідно звертати увагу. Дуже багато гуртів важкої музики; хотілось би, щоб збільшилась кількість груп і інших музичних напрямків і стилів, зокрема grunge, punk, electroclash і ska. Велика подяка репетиційним базам, кількість яких збільшилась у порівнянні з початком 2000-х, без них багато колективів загинули б так і не народившись…
Ви характеризуєте себе більше як незалежне мистецьке явище, ніж як звичайний музичний гурт. Розкажіть будь-ласка про цей так званий “феномен ҐОДО”?
Тут слід сказати те, що ҐОДО підтримує і пропагандує українське мистецтво, як на теренах нашої країни, так і за її межами. Український живопис, поезія, література, театр – це все феномен! Феномен, який необхідно шанувати і берегти. Чудово, якщо ми станемо його невід’ємною частиною…
Стиль, в якому ви зараз працюєте electro-psycho-fusion навіть назву має незвичну для більшості українців. Як би ви описали свою музику для тих, хто на фестивалі почує вас вперше?
Electro-psycho-fusion для нас – це коктель з альтернативної і електронної, клубної музики з періодичними D’n’B бітами.
Чи часто ви зараз виступаєте за кордоном? Як сприймає вашу музику закордонний слухач?
Нечасто. Востаннє ми виступали на фестивалі у Польщі в місті Загуж 2006 року, хоча й підтримуємо дружні стосунки з поляками, німцями, литовцями і ін. друзями з-за кордону і на даний момент. Як тоді, так і попередні рази, що ми грали поза межами країни публіка сприймала нас неймовірно позитивно і з шаленою енергетикою. Інколи навіть дивує, що незнайомі люди, на перший погляд неподібні один на одного, залишають фестиваль, неначе давні друзі, які просто довго не бачились. Не нами доведено, що музика – це інтернаціональна мова зрозуміла в усіх країнах, яка єднає людей з найрізноманітніших куточків нашої планети.
Чи ви плануєте випускати альбом ближчим часом?
Ой…. Це болюча тема… Стосовно цього питання – ми постійно натикаємося на якісь непередбачувані обставини, і, як наслідок, доводиться відкладати все на потім. Та відповідь “так”, безумовно “так”!
А загалом, які амбіції творчі й кар’єрні мотивують діяльність гурту?
Якщо робиш музику, яка подобається не тільки тобі, а й немалій аудиторії публіки, і при цьому отримуєш сатисфакцію – ось найкращий мотив для діяльності групи.
Чи подобається вам виступати на фестивалях і чи їздите ви на фестивалі в якості слухачів?
Так, подобається, хоча і не на всіх. Все залежить від організаційних питань. В якості слухачів буваємо дуже рідко.
Яка ваша думка про сучасний шоу-бізнес в Україні? Чому не відбувся комерційний прорив ҐОДО після того, коли ви підкорили Львів і стали справжніми іменитостями в музичному середовищі?
На нашу думку сучасний шоу-бізнес в Україні дуже обмежений. Слухачеві нав’язується певний стиль музики навіть не вважаючи за потрібне дізнатися про його справжні вподобання. З’являються музичні канали, дивлячись які, складається враження, що кілька гуртів-клонів без явних признаків різниці між собою, просто купили собі цей канал, щоб крутити виключно свої кліпи. Це не правильно! Тільки слухач, і ніхто інший, повинен обирати ту музику, яка йому близька. З цього випливає проста істина укр-шоу-бізу: – “Те, що нам тулить радіо і телебачення – це формат, а те, що подобається нам, як потенційним слухачам – неформат!”
Комерційний прорив ҐОДО не відбувся бо ми самі були не готові до цього. Та й через ряд комерційних проблем, розумієш, що потрібна людина, яка б займалася організаційними питаннями.
Які відчуття у вас викликає акустичний формат фестивалю “ТИХО!”? У чому для вас особливість акустичного виконання?
Сам фестиваль доволі незвичний. Різко виділяється на тлі інших фестивалів і дисонує з ними. Це незвикле для нас середовище, тому важко відповісти у чому особливість акустичного виконання. Загалом про відчуття щодо “ТИХО” можна буде сказати після його проведення.
Чого очікувати під час виступу ҐОДО на фестивалі “ТИХО!”? Як звучатиме electro-psycho-fusion в акустиці?
Нам дуже цікаво відкрити ще один формат творчості – акустичний. Хоч це і не наше звучання, та все ж ми запропонуємо слухачеві кілька наших творів. На фестивалі “ТИХО” ҐОДО повернеться до свого початкового звучання, такого, яким його пам’ятають в кінці 90-х. А ще, у нас з’явиться жіночий вокал. Щодо electro-psycho-fusion – то він втратить свою сутність напівклубної групи і перетвориться на acoustic-psycho-fusion, що безумовно, додасть родзинки до загальної творчості ҐОДО зокрема.
My Space гурту: www.myspace.com/godolviv
Завантажити музику:
GODO “Трава” МП3